Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Bespaartips internet, televisie en vaste telefonie

Wilt u aan het einde van de maand ook graag wat geld overhouden voor leuke dingen? Onze bespaartips kunnen u daarbij helpen.

1. Alles-in-1-pakket goedkoper dan losse abonnementen

Wilt u minder betalen voor uw vaste telefoon, internet en televisie? Dan is een alles-in-1-pakket misschien wel iets voor u. Hiermee kunt u meestal goedkoper bellen, televisie kijken en internetten dan wanneer u losse abonnementen heeft. Bovendien, gemak dient de mens: met een alles-in-1-pakket staan alle kosten op één factuur en u hoeft nog maar met één provider zaken te doen. Handig als u wijzigingen wilt doorgeven!

2. Overstappen van provider loont

Voor nieuwe klanten hebben providers vaak interessante kortingen. Wij nemen in ons vergelijk deze scherpe kortingsacties mee, zodat u een goed beeld heeft van uw uiteindelijke kosten. In sommige gevallen zijn deze acties niet rechtstreeks bij de provider te verkrijgen, maar alleen via Consumind. Wilt u weten of overstappen ook loont voor u? Vergelijk dan de verschillende mogelijkheden op uw adres. Onze financiële assistenten helpen u ook graag met het maken van de juiste keuze. Prettig geregeld. 

3. Onbeperkt-bellen-pakket voordelig als u veel belt

Belt u veel via uw vaste lijn? Dan kan het voordeliger zijn om een onbeperkt-bellen-pakket te nemen. Als u wilt weten of dat voor u ook uitkan, kijk dan eerst wat uw kosten nu zijn. Deze kosten vindt u op de rekeningspecificatie van uw provider. Als u deze niet standaard krijgt, kunt u hem opvragen. Bekijk vervolgens wat de kosten zijn voor het onbeperkt-bellen-pakket. Wanneer u (ook) veel naar mobiele nummers belt, kan een onbeperkt-bellen-pakket inclusief mobiele nummers voor u een uitkomst zijn. 

4. Bestel alleen wat u nodig heeft

Extra zenderpakketten, een tweede of derde televisieaansluiting, veiligheidspakketten en andere extra’s worden vaak aangeboden voor een extra prijs. Ga na of u deze extra’s nodig hebt, anders betaalt u voor diensten die u uiteindelijk niet of nauwelijks gebruikt!

5. Wanneer overstappen van provider

U kunt beter geen contract met een nieuwe provider aangaan als uw huidige abonnement nog loopt. Doet u dat wel, dan betaalt u dubbel: aan de huidige en aan de nieuwe provider. Zorg dus dat u de data van oude en nieuwe contracten goed op elkaar afstemt.

6. Internetabonnement upgraden

Het is niet erg als u méér gebruik maakt van internet dan dat u van tevoren had ingeschat; een abonnement upgraden, oftewel een abonnement met een hogere snelheid afsluiten, kan altijd. U betaalt dan maandelijks iets meer, maar afgezien daarvan is het snel geregeld. Andersom is het vaak een stuk lastiger. Van een sneller en dus duurder abonnement naar een goedkopere variant gaan, valt bij de meeste providers minder goed in de smaak.

Hier ziet u een overzicht waarin u per internet-activiteit ziet hoeveel Mb/s u nodig heeft. Zo voorkomt u dat u een abonnement afsluit dat veel sneller (en hoogstwaarschijnlijk veel duurder) is dan wat u gebruikt.

7. Vast bellen via Skype 

Via het internet kunt u Skype op uw computer downloaden. Zo kunt u, via internet, gratis bellen met andere  Skype-gebruikers. Als u via Skype naar een vaste of mobiele telefoon belt, dan betaalt u hier wel voor.

8. 0900-alternatieven kiezen

Veel bedrijven hanteren betaalde 0900-nummers. Bij sommige bedrijven zijn deze nummers echter te omzeilen. Kijk daarvoor op de site 0900alternatieven.nl 

Bekijk ook onze bespaartips voor energie, mobiele telefonie, hypotheken en lenen om nog meer op uw vaste lasten te besparen!

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage
 

Afbeeldingen: alles-in-1 nota van Andrey_Popov/ Shutterstock.com,onbeperkt bellen van Alliance/ Shutterstock.com, overstapdatum van tukkata/Shutterstock.com