Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Opzegvergoeding provider


Heb je een passend abonnement gevonden en ben je van plan om over te stappen? In bijna alle gevallen regelt je huidige provider samen met je nieuwe provider de overstap. In vrijwel alle gevallen hanteren de providers een opzegtermijn van één maand. De opzegtermijn begint vanaf de eerste dag dat je contract opzegt.

Contractduur

Het belangrijkste is om te kijken naar je contractduur. In de meeste gevallen sluit je een abonnement af voor één jaar of twee jaar. Een provider mag je niet meer dan 2 jaar aan het abonnement vasthouden. Maar de aanbieder moet een goede reden hebben om een klant zo lang vast te houden. Een korting kan bijvoorbeeld een goede reden zijn.

Opzegvergoeding

Loopt het abonnement voorlopig nog door? Dan kun je helaas niet overstappen en zit je nog vast aan het contract. Indien je het abonnement toch wilt laten stoppen dan moet je daar vaak voor betalen. De provider mag daar dan een opzegboete voor vragen. In het contract staat vermeld wat het bedrag van de opzegboete is. Meestal is dit een bedrag ter hoogte van de resterende maandbedragen.

Ben je al langer klant? Dan ben je vrij om te gaan en kun je het abonnement maandelijks kosteloos opzeggen.

Nieuw contract

Heb je een nieuwe provider gevonden? Zeg dan nog niet je huidige abonnement op, want vaak doet de nieuwe provider dat voor je. In sommige gevallen moet je wel zelf opzeggen bij je huidige provider. Vraag je huidige provider dan om de opzegging per mail of per brief te bevestigen. Is er later discussie over de opzegging? Dan kun je in ieder geval bewijzen dat je het abonnement hebt opgezegd. 

Verhuizen

Wil je het huidige contract graag opzeggen omdat je gaat verhuizen? Kijk dan vooral even in de algemene voorwaarden van je provider. Sommige providers hebben een verhuisregeling waardoor je het abonnement kosteloos kunt meeverhuizen. Andere providers hanteren een boete die je moet betalen voor de maanden dat het abonnement eigenlijk nog zou duren.

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage