Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Nederlanders vergelijken via tablet

Nederlanders blijken meer dan inwoners van andere landen gebruik te maken van hun tablet. Uit de Google Consumer Barometer van 2015 blijkt dat maar liefst 58 procent van de (door hun ondervraagde) Nederlanders een tablet heeft. Dat is veel meer dan in andere landen. Uit de Google Barometer blijkt ook dat steeds meer Nederlanders hun tablet gebruiken om prijzen van de zogenaamde alles-in-één-pakketten te vergelijken.

Steeds meer triple- en quad-play-pakketten en glasvezelaansluitingen

Met deze alles-in-één-pakketten wordt internet, telefonie en televisie gecombineerd in één pakket. Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zijn zes miljoen (van de zeven miljoen!) internetaansluitingen in Nederland onderdeel van een dergelijk pakket. Bovendien stappen steeds meer consumenten over op een quad-play-pakket, waarin ook mobiele telefonie is opgenomen. Ook het aantal glasvezelaansluiting neemt toe, ten koste van de kabelaansluitingen.

Omdat de groei van het aantal alles-in-één-pakketten zo is toegenomen de afgelopen jaren, breiden de aanbieders het aanbod hiervan flink uit. Daardoor wordt het voor consumenten wel lastiger om goed te kunnen vergelijken. Het gebruik van een vergelijkingssite is daarom voor veel consumenten een uitkomst. Hierop is overzichtelijk te zien wat de prijzen zijn en welke diensten er voor dat geld beschikbaar zijn.

Makkelijk vergelijken van tarieven en producten

Ook bij ons kunt u tarieven en diensten vergelijken. Daarnaast kunt u op onze site vinden hoe snel uw internet moet zijn voor de toepassingen die u gebruikt. Met deze kennis kunt u nog beter inschatten wat u precies nodig heeft. 

Bron: Anthonmedia- Emerce.nl- 23 december 2015

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage

Afbeelding: Nederlanders vergelijken triple play via tablet van Rido/Shutterstock.com