Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Energieflex in de problemen


Afgelopen maandag heeft de ACM de leveringsvergunning van Energieflex ingetrokken vanwege financiële problemen. Vanaf dat moment is Energieflex geen energieleverancier meer.

Wat betekent dat voor de klanten van Energieflex?

Tot en met 31 oktober 2018 wordt Energieflex met de bewindvoerder in de gelegenheid gesteld om klanten over te zetten naar een andere leverancier. Tijdens deze periode zal de levering van gas en elektra gewoon doorgaan.

Lukt het overzetten van de klanten niet, dan worden alle klanten verdeeld onder andere energieleveranciers. Klanten die verdeeld worden, krijgen van de toegewezen energieleverancier een aanbod waar ze al dan niet op in kunnen gaan. Dit contract kan volgens je huidige voorwaarden en tarieven zijn, maar het kan ook een nieuw voorstel zijn. Wanneer je hier niet op in gaat, kom je in een variabel contract met dure variabele tarieven van de betreffende leverancier terecht.

Betalingsverplichting voor Energieflex klanten

Je hebt de garantie vanuit de netbeheerders dat je voorzien blijft van stroom en gas. Dat je daarvoor moet betalen is dus ook logisch. Zolang er geen nieuwe leverancier is, heb je dus nog gewoon een betalingsverplichting aan Energieflex. Wanneer je denkt nog recht te hebben op geld, kun je bijvoorbeeld wel je termijnbedrag naar beneden stellen via je 'Mijn Energieflex' omgeving.
 
We weten helaas niet hoe de eindafrekening van Energieflex eruit komt te zien en ook niet of er nog premies / cashbacks / kortingen worden uitgekeerd. Wanneer de meterstanden opgevraagd worden, dien je deze direct door te geven. Bij een slimme meter worden ze gewoon uitgelezen en hoef je niets te doen.

Bent je momenteel klant van Energieflex?

Doordat de energieprijzen momenteel (veel) hoger zijn dan de afgelopen jaren, is de kans dat je meer gaat betalen groot. Laat daarom het aanbod dat je van de nieuwe energieleverancier krijgt, beoordelen door een energiespecialist van Consumind. Deze beoordeling is volledig vrijblijvend en kosteloos. We kunnen je direct vertellen of het een goed aanbod is, of dat er wellicht een beter contract af te sluiten is. Je kunt ook nu al de energiecontracten vergelijken en overstappen naar een betrouwbare energiemaatschappij met een scherp tarief.
 
U kunt contact opnemen met Consumind op telefoonnummer 030 7009 727, via email op klantenservice@consumind.nl of bezoek de energievergelijker.
 

Energietarieven: vastzetten of niet? - video