Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Grote verschillen scores bij aanbieders triple play en mobiel bellen

Grote verschillen scores bij aanbieders triple play en mobiel bellen

Sinds november 2014 publiceert onderzoeksbureau Telecompaper iedere vier weken de zogenaamde WoM-score van triple play-aanbieders, postpaid-aanbieders en smartphones. Deze score geeft aan hoeveel procent van de bestaande klanten het bedrijf of het product zou aanbevelen aan vrienden en familie. Voor triple play (internet, telefonie en tv)-aanbieders XS4ALL, Vodafone en KPN is dat wederom goed nieuws, want (bijna) twee derde van hun klanten beveelt deze bedrijven aan bij anderen.

Tele2, Telfort, Ziggo, Caiway en Online.nl doen het beduidend minder goed. Het percentage klanten dat hun producten en diensten aanbeveelt aan anderen, ligt gemiddeld iets boven de veertig procent.

Postpaid-aanbieders

Dit zijn aanbieders van mobiele telefonie, waarbij men voor een vast bedrag per maand een abonnement afsluit. Wie meer belt of internet dan past binnen de afgesproken bundel, krijgt achteraf nog een rekening. Van deze aanbieders scoort Simyo met een WoM-score van 78 procent het hoogste. Ziggo zit hier met 73 procent vlak achter en daarna dalen de percentages snel. De rest van de aanbieders behaalt WoM-scores van tussen de 64 en de 56 procent, behalve Tele2, die eindigt met een score van slechts 44 procent.

Scores providers per onderdeel

De meeste aanbieders scoren verschillend op hun diensten: sommige aanbieders scoren goed met hun triple play-pakketten, maar minder goed voor mobiele telefonie. De klanten van Ziggo bijvoorbeeld, hebben namelijk veel vertrouwen in het aanbod voor mobiele telefonie (een WoM-score van 73 procent), maar de WoM-score voor de triple play-diensten en producten is maar 44 procent. Vodafone daarentegen scoort heel stabiel: op beide diensten, triple play en mobiele telefonie, scoort het bedrijf nagenoeg gelijk: respectievelijk 59 en 60 procent.

iPhone 6 erg populair

Maar liefst 86 procent van de iPhone 6-bezitters raadt deze telefoon aan vrienden en familie aan en daarmee heeft het toestel de hoogste score van alle smartphones. Hij wordt op de voet gevolgd door de Samsung Galaxy Note 3, die een score heeft van 83 procent. Vlak daarachter komt de iPhone 5s, met een score van 82 procent.  

Bent u nog opzoek naar een nieuwe internet, tv en telefonie provider? Kijk hier voor de aanbiedingen op uw adres

Bron: Telecompaper.com- 18 september 2015

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage

Afbeelding: Grote verschillen scores bij aanbieders triple play en mobiel bellen van Gajus/ Shutterstock.com