Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

De opkomst van triple-play en quad-play

Al 53 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een triple play-abonnement, oftewel een alles-in-één-abonnement. De quad-play-abonnementen zijn bovendien in opkomst. Hierin zit niet alleen internet, tv en vaste telefonie, maar ook mobiele telefonie.

De grootste aanbieders van triple play-abonnementen zijn KPN, UPC en Ziggo. Zij maken veel reclame voor hun alles-in-één pakketten en dat vertaalt zich de laatste jaren in een flinke toename van dit soort abonnementen.

Volgens onderzoeksbureau Telecompaper zijn KPN en UPC het meest succesvol in het aantrekken van nieuwe klanten. Vooral Telfort, het budgetmerk van KPN, doet het goed in het aantrekken van triple-play-klanten. KPN heeft de afgelopen maanden ook veel reclame gemaakt voor KPN Compleet, een quad play-abonnement. 

Bron: Jarco Kriek- Totaaltv- 6 april 2014

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage

Afbeelding: Mobiel van Alexander Kalina/ Shutterstock.com