Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Voorstelronde: Krijno Verbruggen van Consumind

Deze maand is het de beurt aan Krijno Verbruggen om zich voor te stellen. Samen met Jeroen Vissers is hij eigenaar van Consumind.  Jeroen richt zich op innovatie en relaties en Krijno houdt zich bezig met de processen en de operatie. Hij is de spin in het web binnen het bedrijf.

Krijno in het kort

Krijno, 35 jaar, woont samen met zijn vrouw in het pittoreske Vinkeveen. Hij heeft aan de Hogeschool van Utrecht de opleiding Hogere Informatica afgerond. De afstudeeropdracht, die hij destijds samen met zijn studiegenoot deed, was tweeledig: het opzetten van een eigen bedrijf en het ontwikkelen van een softwarepakket voor de kinderopvang. Ze zagen dat het softwarepakket een gat in de markt was, dus zijn ze na het afstuderen hiermee doorgegaan. Om de ontwikkeling van het softwarepakket te kunnen financieren is Krijno webdevelopment klussen gaan doen bij bedrijven. Zo is hij ook terecht gekomen bij het bedrijf waar hij Jeroen leerde kennen.

“ Naast Jeroen heb ik daar veel andere leuke mensen leren kennen. Zo ook Dennis Geerts, die uiteindelijk ook bij ons is komen werken. Op een gegeven moment raakte ik de feeling met mijn oude bedrijf kwijt. Toen ik besloot daarmee te stoppen werd ik fulltime ingehuurd door het bedrijf waar ik al veel werk voor deed. Toen dat bedrijf stopte ben ik samen met Jeroen Consumind begonnen.”

Hetzelfde krijgen maar dan voor minder geld

“Zoals Jeroen vertelde heb ik voor hem, maar ook voor andere collega’s, destijds een energievergelijking gemaakt. Ik trok hierin samen op met Dennis. Hetzelfde krijgen maar dan voor minder geld, dat vinden we leuk. Dat was ook de reden om te kijken naar de energiekosten. De energiemarkt was op dat moment nog niet zoals nu. Zelf zat ik toen al zo’n 4 à 5 jaar bij Eneco met een variabel contract. Destijds nam ik gewoon wat mijn ouders hadden ‘want dat zal wel goed zijn’. Totdat ik zag wat er te behalen valt. Dit was voor Jeroen en mij de reden om deze dienst aan te gaan bieden aan iedereen in Nederland. Want minder geld uitgeven, dat wil toch iedereen.”

Bruggenbouwer

Krijno is verantwoordelijk voor de processen en de operatie binnen het bedrijf. En dat doet hij met veel plezier. “Mijn werkzaamheden zijn heel breed. Zo ben ik verantwoordelijk voor personeel, administratie, financiën en de processen. Ik heb goed in de gaten hoe de processen verlopen en hoe de stromen gaan binnen het bedrijf. En ik ben in staat om die stromen, de ICT-afdeling, commercie en klantenservice, te verbinden. Ik ben eigenlijk de brug tussen de verschillende afdelingen.” Juist de afwisseling van verschillende werkzaamheden vindt Krijno leuk. “Iedere dag is anders.”

Energie advies

De grootste besparing voor Krijno was op het gebied van energie. Destijds heeft hij rond de € 400 bespaart. Ook de tweede keer dat hij overstapte kon hij fors besparen, omdat hij op het juiste moment op een zeer scherp aanbod inging. Tegenwoordig bespaart Krijno nog ieder jaar door over te stappen, al zijn deze besparingen nu wel kleiner.

“Ik sluit zelf meestal kortlopende contracten, omdat ik het leuk vind om dit uit te zoeken en dankzij mijn kennis en ervaring kan inspelen op de trends.” Toch vindt hij niet dat een 1-jarig energiecontract altijd de beste keus is. “Langjarige contracten raad ik af, zeker in deze tijd. Maar een 2- of 3-jarig contract is een prima keuze voor mensen, omdat ze anders na elf maanden weer moeten gaan rondkijken en vergelijken. Veel mensen vinden dat niet leuk, het geeft onrust. Ze vinden het spannend om weer over te stappen. Dan is een meerjarig contract geen verkeerde keus.”

De mooiste besparing

Zo nu en dan pakt Krijno ook de telefoon op en helpt hij klanten. “De mooiste besparing is, vind ik, onlangs geweest bij een klant op haar lopende lening. Deze besparing heb ik niet zelf gerealiseerd, maar onze financiële assistent Brenda. Ik had de klant aan de lijn en heb haar in contact gebracht met Brenda. Ze had een hoge lening waarvan een deel ook nog eens aflossingsvrij was. Brenda heeft het zo kunnen regelen dat mevrouw per maand iets meer betaalt, maar daardoor meer dan € 68.177,- bespaart en over 10 jaar schuldenvrij is. Dit alles kostte haar niets. Deze mevrouw was erg dankbaar, en dat is mooi om horen. Daar doen we het voor. ”

Betrouwbaar en persoonlijk

Gebruik maken van Consumind is een eenvoudige manier om te besparen. “Het verschil tussen Consumind en andere websites in Nederland is dat we een persoonlijke service bieden. Relatief veel oudere mensen gebruiken om deze reden ook onze dienstverlening. Als er vragen zijn tijdens, of na de overstap kan men ons bellen. We zijn goed bereikbaar, hebben aardige mensen zitten achter de klantenservice, geven goed advies en bieden overstapgarantie aan. Financiële gemoedsrust is uiteindelijk het doel waar we heen willen, maar dat het een goede besparing oplevert is ook al een goede uitkomst. Ik hoop dat Consumind over 5 jaar een begrip is in Nederland, dat mensen ons kennen en aan ons denken als ze hun vaste lasten willen verlagen.”

Vergelijk en laat u goed voorlichten

Krijno’s tip voor u: “ Vergelijk. Ga niet alleen op een naam af omdat u denkt dat het dan wel een goede of betrouwbare partij is, of omdat u die partij altijd als leverancier heeft gehad. Bij producten waar er goed merkbaar verschil is tussen kwaliteit op product niveau, dan moet u goed afwegen wat u wilt. Maar zeker in de energiemarkt en telecom wordt de service steeds beter en maakt het qua kwaliteit niet zoveel uit waar u zit. De lampen gaan bijvoorbeeld niet opeens flikkeren omdat u over bent gestapt. Ook bij hypotheken maakt het niet uit waar het geld vandaan komt. Of u nu rente betaalt aan de Rabobank, ABN AMRO of Obvion, zolang het maar niet te veel is. Kijk dus kritisch naar voorwaarden en prijs. Vergelijk en laat u goed voorlichten. Wij helpen u er graag bij.”

Ga terug naar de Consumind homepage