Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Alles-in-1 providers strijden om klanten

Uit de Telecommonitor van de ACM blijkt dat er een marktwijziging plaatsvindt op telecomgebied. De Alles-in-1-pakketten voor televisie, telefonie en internet zijn hiervan de oorzaak. Hierdoor wordt de KPN een steeds grotere speler op de tv-markt, terwijl de kabelaars juist een sterke positie hebben en houden op de internetmarkt.

Grotere afname Alles-in-1 pakketten

Het alles-in-1-pakket bevat traditioneel digitale televisie, internet en vast telefonie. Sommige aanbieders breiden deze pakketten echter uit met mobiele telefonie en internet. KPN is één van die bedrijven en die ziet hierdoor haar marktaandeel van de tv-markt flink stijgen. Van de twee miljoen tv-klanten kijken namelijk ongeveer 1,4 miljoen klanten interactieve tv via hun Alles-in-1-pakket. Afgezet tegen de cijfers van bijvoorbeeld Digitenne, mag het duidelijk zijn dat de Alles-in-1-pakketten lonen. Digitenne heeft namelijk maar zeshonderdduizend kijkers en dit aantal wordt iedere maand minder, door het minder uitgebreide aanbod.  

Bedrijven die breedbandinternet via glasvezel aanbieden, zullen de komende tijd waarschijnlijk ook nog wel groeien. Afgelopen jaar verdubbelde het aantal huishoudens met een glasvezelverbinding tot 457.000 huishoudens. Het aantal aansluitingen dat via koperdraad verbinding heeft met internet zal afnemen, hoewel er nog steeds 3,2 miljoen van dit soort internetaansluitingen zijn.

Alles-in-1 pakketten vergelijken

Er zijn dus nogal wat spelers op de telecommarkt, allemaal met hun eigen pakketten. Via Consumind kunt u ze allemaal vergelijken. U kunt bij ons de Alles-in-1-pakketten vergelijken, maar ook 2-in-1-pakketten, alleen internetproviders of alleen digitale televisieproviders. En aangezien nogal wat providers hun uiterste best doen om met mooie aanbiedingen nieuwe klanten aan zich te binden, nemen wij de acties mee in onze vergelijking. Vergelijk hier de pakketten.

Bron: Jarco Kriel- Totaal TV- 13 maart 2014

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage

Afbeelding: Internetkabel van Denis Rozhnovsky/ Shutterstock.com