Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Hoe tevreden ben jij over je energieleverancier?

Steeds meer energieleveranciers werken online via bijvoorbeeld een app of via een eigen omgeving waarop je kunt inloggen. Ook worden vragen steeds vaker online beantwoord. Maar wat als je telefonisch contact wilt met je energieleverancier? Het telefoonnummer is bijna niet te vinden op de website of een energieleverancier, zoals Oxxio, is helemaal niet meer telefonisch bereikbaar. Kijk daarom bij energie vergelijken niet alleen naar prijs maar ook naar de kwaliteit van de dienstverlening en de bereikbaarheid! 

Alles digitaal en zonder telefonisch contact

Veel energieleveranciers kiezen er tegenwoordig voor om vooral online te werk te gaan. Via apps, persoonlijke pagina’s of omgevingen kun je alles terugvinden. De rekeningen, je verbruik en mogelijke berichten en ga zo maar door, worden tegenwoordig op dit portaal weergegeven. Zelfs het doorgeven van de meterstanden gebeurt via de website. Vaak kun je dus geen telefonisch contact meer hebben met je energieleverancier. Dit is in de meeste gevallen niet zo een drama. Maar wat als er een probleem is met je energie of dat er iets mis gaat met de betalingen? Bij problemen wordt je doorverwezen naar het sturen van een email of naar de FAQ op de website. Energieleveranciers doen dit om kosten te besparen op het gebied van klantenservice en personeel. Dit is best begrijpelijk, maar hierdoor kun jij geen contact meer krijgen met de energieleverancier. Dat is zonde!

Altijd bereikbaar en advies

Bij Consumind hechten we veel waarden aan energieleveranciers die wel bereikbaar zijn voor klanten. Persoonlijk contact is belangrijk en vooral bij problemen en/of fouten in bijvoorbeeld een rekening. Je kunt dan het beste uitleggen wat er aan de hand is en samen tot een oplossing komen. Daarom kun je bij Consumind kun je energie vergelijken en direct de kwaliteit en dienstverlening van de energieleverancier nakijken. Elke energieleverancier krijgt in de vergelijking hiervoor een cijfer. Hoe hoger het cijfer, des te beter de bereikbaarheid en de dienstverlening. Kijk bij energie vergelijken dus niet alleen naar de prijzen maar ook naar de kwaliteit van de service van de energieleverancier.

Laat ons weten of je tevreden bent over je energieleverancier! Stuur jouw mening naar klantenservice@consumind.nl en vertel het ons. Hierdoor kunnen wij een beter inschatting maken van de energieleveranciers en hun diensten.