Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Vergoeding internetstoring

Ben je net bezig met het typen van een belangrijke mail, valt je internet weg. Balen, want die mail moet vandaag verstuurd worden. Tegenwoordig kunnen we moeilijk leven zonder internet, tv of telefonie; het is geïntegreerd in ons dagelijks leven. En dan is een storing extra hinderlijk. Al duurt de storing nog zo lang, je krijgt meestal geen compensatie. Gelukkig komt daar volgend jaar verandering in.

Hoogte compensatie bij storing internet

Per 1 juli 2017 zijn telecomaanbieders verplicht om een compensatie te betalen bij storingen die langer dan 12 uur duren. Wanneer je te maken krijgt met een storing tussen de 12 en 24 uur dan heb je recht op een compensatie van minstens één dertigste van je maandelijkse abonnementskosten. Heb je last van een storing die tot 48 uur duurt? Dan heb je recht op een vergoeding van minstens 2 dagen abonnementskosten.

Bij prepaid- contracten geldt dat er 50 cent per 24 uur moet worden gecompenseerd. Het is dus geen vetpot, maar in ieder geval meer dan nu het geval is. Telecomaanbieders mogen overigens hogere vergoedingen aanbieden, om zich zo te kunnen onderscheiden van hun concurrenten.

Deze nieuwe wet geldt voor zowel consumenten als zakelijke klanten. Het is dus nog even wachten, maar volgende zomer krijg je tenminste een vergoeding bij een storing. Tot die tijd blijft het afzien. 

Ga terug naar de internet, tv en bellen homepage
Ga terug naar de Consumind homepage

Afbeelding: Vergoeding internetstoring van wavebreakmedia/Shutterstock.com