Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Oxxio op de vingers getikt door ACM, wat ging er mis?

Heb jij een contact bij Oxxio? Dan kan het zijn dat jouw klantgegevens verkeerd zijn geregistreerd in het centrale register van de energiebedrijven. Dit heeft gevolgen voor jouw energiecontract bij de leverancier.

Onterechte einddatum bij contract onbepaalde tijd

Klanten met een contract voor onbepaalde tijd, ook wel een variabel contract, kwamen voor een onverwachte verrassing te staan. Oxxio had namelijk bij deze contracten onterecht een einddatum laten registreren in het centrale register van de energiebedrijven.

De gevolgen hiervan waren voor klanten van Oxxio niet positief. Bij het raadplegen van het register leek het alsof de klant een contact voor bepaalde tijd had, waardoor de klant moest wachten met overstappen of een overstapboete moest betalen voor het beëindigen van het contract. Oxxio heeft inmiddels de gegevens gecorrigeerd.

Zonder kosten overstappen via Consumind

Ben jij klant van Oxxio en wil je overstappen naar een andere energieleverancier omdat je het niet met deze manier van werken eens bent of goedkopere energietarieven wil? Wij helpen je hier graag bij en regelen de voor je. Mocht je een overstapboete ontvangen, dan wordt deze door de nieuwe energieleverancier aan je terugbetaald. Zo kun jij overstappen naar een andere energieleverancier zonder kosten én bespaar je ook nog eens op je energierekening. 

Bron: Telegraaf.nl, 8 maart 2017