Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Voorstelronde: Lianne van Engelen van Consumind

Onze collega Lianne is een ware duizendpoot. Zo kan je haar aan de telefoon krijgen als je vragen over energie hebt, maar ook is ze verantwoordelijk voor vele administratieve zaken. En aangezien ze allergisch is voor de vervelende kleine lettertjes in contracten, heeft ze alles goed op orde. Geen vervelende verrassingen achteraf bij Lianne. We stellen haar graag aan je voor.

Besparen vanwege groot gezin

Lianne van Engelen is 28 jaar, getrouwd en woont met haar man Hubert en hun samengesteld gezin in Nieuwegein. 'Er zijn dagen dat we met z'n zevenen thuis zijn. Belangrijk dus om ervoor te zorgen dat we aan onze vaste lasten niet meer dan nodig kwijt zijn.’

Lianne begon bijna 3 jaar geleden bij Consumind op de interne klantenservice te werken. De jaren daarvoor heeft ze ook niet stilgezeten. Zo heeft ze Commerciële Economie & International Marketing en SPW gestudeerd. Na een tijdje als pedagogisch medewerkster en onderwijsassistente te hebben gewerkt ontdekte ze dat het niet was wat ze wilde. Ze werkte na de geboorte van haar zoon 2,5 jaar bij een non-profit bedrijf als Helpdesk / Marketingmedewerker. Helaas werd haar contract niet verlengd toen ze zwanger was van haar tweede kind.

'Ik ben toen een jaar fulltime gaan moederen, maar dat beviel me ook niet echt. Kort nadat ik mijn cv naar Consumind had opgestuurd werd ik door Jeroen Vissers gebeld, om op gesprek te komen. Ik ben hier begonnen op de interne klantenservice. Daar beantwoorden we de vragen van klanten, bekijken we wat klanten kunnen besparen, geven we advies en helpen we met het overstappen. Ook hield ik me bezig met social media en marketing, maar op dit moment richt ik me met name op de administratie, facturatie, werving & selectie en uiteraard nog de klantenservice.’

Geen dag is hetzelfde bij Consumind

De afwisseling en veelzijdigheid vindt Lianne leuk aan haar werk. ‘Bij Consumind krijg je de kans om verschillende dingen te doen, om te zien waar je goed in bent en wat je leuk vindt.' Op de klantenservice maakt Lianne van alles mee. Zo had ze een keer een huilende klant, die net was gescheiden, aan de telefoon.

'Haar man had haar net verlaten, dus stond ze er nu in haar eentje voor, met 3 kinderen. Ze wist niet hoe ze het allemaal moest opbrengen, want alle kosten waren zo hoog. Ze zag door de bomen het bos niet meer. Ik heb toen eerst de energienota bekeken, daar kon ze veel op besparen want haar man had een duur contract afgesloten. We hebben dus direct een overstap voor haar geregeld en haar gegevens doorgezet naar de specialisten van onze andere afdelingen, om te kijken of ze nog meer zou kunnen besparen. Mevrouw was zo blij, want elke euro telde natuurlijk.’

Wel 40 euro per maand bespaard

'Ik denk dat een heleboel mensen het echt een gedoe vinden om alles uit te zoeken. Daarom trekken ze er geen tijd voor uit, ze denken dat het moeilijk is, maar wij doen in principe al het voorwerk. Als je wilt besparen en je hebt geen zin om het allemaal uit te zoeken, of je weet niet hoe je dat moet doen, dan is het toch fijn dat je gebruik kunt maken van onze service. We bekijken je contract, geven uitgebreid advies en weten alle do’s en dont’s.’

De grootste besparing die Lianne voor een klant heeft geregeld was voor een klant met een duur energiecontract, met een IPad als 'cadeau'. 'Meneer had hierdoor hoge tarieven en ook nog eens een heel hoog verbruik. Ik weet nog goed dat hij wel 30 à 40 euro per maand kon besparen door over te stappen.’

Angst voor de kleine lettertjes in contracten

Voordat Lianne bij ons kwam werken was ze ook al druk bezig met besparen op haar vaste lasten, wat ook wel belangrijk is met een jong gezin. 'Ik vind het ook leuk om alles goed en secuur uit te zoeken, want ik krijg altijd de kriebels van de kleine lettertjes in de voorwaarden.’

'Toen ik hier kwam werken heb ik mijn energiecontract onder de loep genomen en ben ik direct overgestapt. De energietarieven waren toen zo laag dat ik het gelijk voor 3 jaar heb vastgezet. De verzekeringen heb ik laatst door Ingrid laten doorlichten; ik kan vooral flink gaan besparen op mijn autoverzekering. Ook heeft ze me goede tips gegeven. Bijvoorbeeld om me te laten verzekeren voor schade die mijn kinderen kunnen veroorzaken, als ze per ongeluk met hun fiets de auto van de buurman raken. Het is heel logisch, maar zelf had ik er niet aan gedacht.’

Lianne houdt alles goed in de gaten, zo ook haar meterstanden. 'We wonen nu een jaar in dit huis, dus dan is het lastig in te schatten wat je verbruikt aan energie. Nu worden iedere 2 maanden de meterstanden uitgelezen en ik controleer altijd of de standen kloppen. Het is een hoekwoning, dus we moeten flink stoken om het een beetje warm te hebben. Voor mezelf maakt het niet uit, ik trek gewoon een trui aan, maar nu we een baby hebben kan dat gewoon niet. Na een half jaar kijk ik ook of we maandelijks wel genoeg betalen, want ik wil niet achteraf bijbetalen.’

Wil jij besparen op je vaste lasten? Lianne en haar collega’s helpen je er graag bij. Bel ons op 030-7009 727.