Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Voorstelronde: Bram Waardenburg


Collega Bram is elke dag enthousiast en wil mensen motiveren om het leuk te hebben en het beste uit zichzelf te halen. Kwaliteiten voor een echte teammanager dus! Bram begeleidt de grote en groeiende groep financiële assistenten van de afdeling energie op ons hoofdkantoor in Utrecht. We stellen hem graag aan je voor.

Van Groningen naar Amsterdam

Bram is 27 jaar, woont in Diemen en is getrouwd. Over 2 maanden is zijn vrouw uitgerekend van hun eerste kindje. Bram is opgegroeid in Groningen en heeft daar ook de studie Communicatie & Informatie Wetenschappen gedaan. De meeste studenten hebben meerdere bijbanen naast hun studie en zo ook Bram. ‘Op een gegeven moment had ik drie banen tegelijk en dan ook nog eens een druk sociaal leven. Ik was nooit thuis en vond dat heerlijk, altijd maar bezig zijn.’

Zijn eerste baantje was bij een Chinees. ‘Dat vond ik super gaaf en dan vooral het krijgen van fooi. Ik kreeg een uurloon van niets maar verdiende toch best aardig door de fooien. Het werd voor mij een sport om leuk binnen te komen bij de mensen. Dat ging zo goed dat ik dacht dat ik er maar eens iets mee moest gaan doen.’ Hij ging aan de slag om goede doelen te verkopen op straat en langs de deuren. Na een tijd werd hij captain met een eigen team.

Groningen werd ingeruild voor Amsterdam om bij zijn geliefde te kunnen zijn. In Amsterdam werkte hij in een klantcontactcenter op projecten om klanten te behouden. ‘Ik wilde een leuk gesprek hebben met de klant waarbij de behoefte van de klant centraal stond.’ Bram groeide door, werd teamleider en ging zelf trainingen geven. Na een jaartje stopte hij want Bram en zijn vrouw trouwden en gingen voor 4 maanden op huwelijksreis.

Eigen team financiële assistenten

Bram heeft het erg naar zijn zin bij Consumind. ‘Vorig jaar werd ik geattendeerd op een vacature. Consumind zocht iemand die een eigen team met financiële assistenten wilde opzetten voor de afdeling energie op het hoofdkantoor in Utrecht.’ Deze financiële assistenten nemen contact met je op nadat je gegevens hebt achtergelaten op de website voor een vergelijking van de energiekosten. Zij zijn dus op de hoogte van alles omtrent energie en bekijken of er valt te besparen op het energiecontract.

Het leukste aan zijn werk vindt Bram om medewerkers positief in hun werkdag te houden en te laten presteren. ‘Ik wil niet te strak aansturen maar soms moet dat wel. Iedereen krijgt mijn persoonlijke aandacht. Laatst werd er nog gezegd dat het net was alsof ik een van hen was. Dat is leuk om te horen. In mijn eigen enthousiasme probeer ik mensen mee te krijgen. Het moeilijkste aan mijn werk is dan wel om de medewerkers te triggeren als ik toch zelf eens een mindere dag heb of even geen tijd heb om iedereen scherp te houden. Je ziet dat dit dan snel door werkt op de anderen.

Consumind biedt het totaalpakket

Via Consumind kun je niet alleen overstappen voor energie. We kunnen ook bekijken of er valt te besparen op het gebied van verzekeringen, hypotheken, leningen en telecom. Binnenkort bieden we zelfs Private Lease aan. 'Ik zou mensen willen aansporen om gebruik te maken van de dienstverlening van Consumind omdat elke klant serieus genomen wordt en alle aandacht krijgt. We nemen de tijd, zijn objectief en doen iets voor onze klanten op zowel korte- als lange termijn. Consumind kan het totaalpakketje leveren. Je bent dus maar bij één bedrijf onder de pannen.’

Veel mensen zijn zich niet bewust van het feit dat ze moeten kijken naar hun huishoudboekje. ‘Ze denken wel goed te zitten of vinden het eng, dus dat weerhoudt ze om over te stappen. Maar het zijn toch lasten waar je maandelijks fors voor betaald en dat kun je ook aan andere dingen besteden. Ik wel in ieder geval, zeker met een kleine straks!’ Bram heeft dan ook een goede tip voor iedereen die wil besparen. ‘Plan twee keer per jaar een moment in om alles door te nemen. Niet alleen aan het einde van het jaar, maar ook bijvoorbeeld in de zomer. Als het lekker rustig is en veel leveranciers goede aanbiedingen hebben’.

Klanten worden niet meer beloond voor loyaliteit

Als we Bram vragen hoe hij zelf bespaart op de vaste lasten begint hij te lachen. ‘Eerlijk gezegd houdt mijn vrouw zich hier mee bezig. Ik benoem het wel maar zij doet er uiteindelijk ook echt wat mee. Zij heeft bijvoorbeeld ons energiecontract geregeld. Ik ben gemakzuchtig en hoor eigenlijk bij de groep die geen moeite wil nemen om alles zelf uit te zoeken. In contracten en verzekeringspolissen duiken klinkt natuurlijk niet echt als een leuke bezigheid. Ik dacht altijd ook dat het vast niet zoveel zou kunnen schelen, maar inmiddels weet ik wel beter. Ik moet gewoon geactiveerd worden, want als ik zou weten dat ik 100 euro per jaar zou kunnen besparen dan zou ik er direct induiken.

De grootste besparing die Bram op zijn afdeling heeft kunnen realiseren was voor een meneer met een variabel energiecontract. ‘Je wordt als klant niet meer beloond voor je loyaliteit. De leverancier deed net of hij een hele mooie korting kreeg omdat hij al jaren klant was, maar uiteindelijk bleek hij 680 euro op jaarbasis te kunnen besparen als hij zou overstappen. Ik heb het nog laten doorrekenen omdat het zo’n grote besparing was en bijna niet leek te kloppen, maar meneer had gewoon echt een heel duur contract.’ Bram sluit zelf liever contracten voor een langere periode. ‘Je weet wat je nu hebt en niet wat je gaat krijgen dus dan heb ik liever wat meer zekerheid. Zeker nu ik ook weet dat je altijd nog de optie hebt om het tussentijd opnieuw te laten bekijken.’

Wil jij ook besparen op de energiekosten? De financiële assistenten die bij Bram op de afdeling werken helpen je er graag bij. Bel ons op 030-7009 727 of vul je verbruik in voor een vergelijking op maat.